Renault-Zoe-vehicle–to–grid

Groupe Renault začíná ve velkém rozsahu zkoušet nabíjení pomocí technologie vehicle–to–grid v elektrických vozech

Groupe Renault, evropský lídr v oblasti elektrických vozidel, zahajuje své první rozsáhlé zkušební projekty reverzibilního elektrického nabíjení. Naše technologie střídavého proudu má zvláštnost v umístění reverzibilní nabíječky uvnitř vozidla, a tak vyžaduje pouze jednoduchou a levnou úpravu stávajících nabíjecích terminálů.

V průběhu roku 2019 bude v Evropě uveden vozový park patnácti vozidel značky Zoe s nabíjením vehicle-to-grid, který vytvoří naše budoucí nabídky reverzibilního nabíjení a položí základy pro budoucí standardy – s pomocí našich partnerů. Tyto pilotní projekty začnou dnes v Utrechtu (Nizozemí) v ekosystému vyvinutém společností We Drive Solar a na Porto Santo Island (v souostroví Madeira, Portugalsko) se společností Empresa de Electricidade da Madeira, dodavatelem energie. Následně budou zahájeny další pilotní projekty ve Francii, Německu, Švýcarsku, Švédsku a Dánsku.

„S touto iniciativou Groupe Renault zcela plní svou úlohu lídra v oblasti elektrické mobility pro všechny a jako hráč v přeměně energie. Nabíjení vozidel vehicle-to-grid je klíčovým pilířem inteligentních elektrických ekosystémů, které společnost Groupe Renault vytvořila. Zvolili jsme palubní technologii, která také optimalizuje náklady na dobíjecí stanice, a tím usnadňuje rozsáhlý rozvoj,“ oznámila Gilles Normand, ředitelka pro elektrická vozidla společnosti Groupe Renault.

Výhody nabíjení vozidel vehicle-to-grid

Nabíjení vozidel pomocí technologie V2G (z vozidla zpět do sítě) – nazývané také reverzibilní napájení – reguluje nabíjení a vybíjení baterií elektrických vozidel v souladu s potřebami uživatelů a dodávkou elektřiny ze sítě. Nabíjení dosahuje svého maxima, pokud dodávka elektřiny převyšuje poptávku, zejména během špičky ve výrobě obnovitelné energie. Ale vozidla jsou také schopna posílat elektřinu do sítě v době spotřební špičky. Elektrická vozidla proto mohou sloužit jako dočasné sklady energie a stávají se klíčovými hnacími silami rozvoje obnovitelné energie. Tímto způsobem elektrická síť optimalizuje dodávky místní obnovitelné energie a snižuje náklady na infrastrukturu. Současně zákazníci používají více ekologickou a více ekonomickou spotřebu elektřiny a jsou finančně odměňováni za poskytování služeb elektrické sítě.

Přečtěte si také:  Hyundai INSTER: Všestranný malý elektromobil s jedinečným designem a nejdelším dojezdem ve třídě

Vytváření základů pro naši budoucí nabídku v nabíjení vozidel vehicle-to-grid

Reverzibilní nabíjení bude prověřováno v několika projektech (elektrické ekosystémy nebo služby mobility) v sedmi zemích a spolu s různými partnery položí základy pro budoucí nabídku společnosti Groupe Renault. Cíl je dvojí: zjistit realizovatelnost a potenciální zisky. Tyto pilotní programy nám zejména pomohou:

  • Vyzvednout technické a ekonomické výhody palubního řešení u elektrických vozidel.
  • Ukázat hodnotu služeb poskytovaných místními a národními dodavateli elektřiny, jako je podpora spotřeby sluneční a větrné energie, kontrola frekvence nebo napětí sítě a snížení nákladů na infrastrukturu.
  • Pracovat na regulačních rámcích mobilního úložiště energie, odhalit úskalí a nabídnout konkrétní řešení.
  • Stanovit společné standardy, základní požadavek pro průmyslovou instalaci.